pondělí 10. června 2013

K - Jeju

Je to tady. Letenky na Jeju, největší ostrov Jižní Koreje zakoupené. Ostrov byl přidán mezi sedm nových divů světa v roce 2011. Na ostrově se nachází čtyři památky UNESCO.

Po příletu si hned beru taxíka do centra města a v prvním cykloservisu si půjčuji kolo. Prodavačka nezná ani slovo anglicky a já ji také zrovna svojí korejštinou nepomáhám. Nicméně po hodině a pár počmáraných papírech, mám kolo, mapu Jeju s radami co navštívit a kudy nejezdit. Nejlepší je, když se něco ptá, nerozumím, tak mi to napíše korejsky a zakroužkuje.
Potkávám se s parťákem a k večeru se vydáváme po směru hodin po pobřeží ostrova. Ještě toho dne stíháme pláž s černým pískem, obrovský a strašidelně prázdný Budhistický chrám. K večeru nacházíme Labyrint a rozhoduji, že noc strávíme zde. Za šera vstupujeme do bludiště. Asi to nebyl nejlepší nápad, říkám si, když se po půl hodině prokazatelně objevujeme na stejném místě. Nicméně je to pro mě narozdíl od kamaráda stále vtipné. On je vcelku vyděšený, ani pavučina se vskutku velkým pavoukem mu na klidu nepřidala. Po další půl hodině šplháme na most, tak aby jsme se dostali ven. Pro labyrint je potřeba mít u sebe mapu, nebo alespoň denní světlo a čas.

Noc byla zkrátka špatná. Zima, zima, ale alespoň v suchu. Pro Hektora to byla nicméně nejhorší noc v jeho životě. Tvrdí. Nemá spacák a spal jen co měl na sobě a co v okolí našel.

V pět ráno jsme vzhůru. První atrakce Manjanggul, kterou chceme vidět je kilometr daleko a otevírá až v 8:20. Konečně přichází pokladní a pouští nás dovnitř o něco dříve. Jedná se o jedny z největších jeskyní, vzniklých tokem lávy. Jsou krásné. Jen chvíli si užíváme naprosté ticho a samoto místa. Během několika minut, to vypadá jak ve scéně z Pána prstenů v Morii. Dupot se rozléhá chodbami. Přijel školní zájezd. 8 autobusů studentů se kolem nás prohnalo. Ujdeme jen pár metrů a už běží zase zpátky. Pak si, zase můžeme užít kouzlo místa.
Zpět na cestě. Kilometry letí. Cesta je lemována spoustou políček plných česneků, každé políčko je odděleno zídkou (jako v Chorvatsku) z lávových kamenů. Celý ostrov je z tohot typu kamene.
K obědu si dáme horké nudle a kimbab.
Druhý cíl je Seongsan Ilchubong. Na pobřeží do výšky 180 metrů ční jeden z vedlejších vulkánů, který vznikl při erupcích. V jeho kráteru je unikátní fauna a proto tam není povoleno vstoupit. Nicméně odměnou za výstup je rozhled zpět na ostrov. Jen kdyby nebylo tak zataženo. Korejci mě pokaždé dokáží pobavit při trekování, spousta jich má všechno oblečení high-end pro trekking a pak se najdou takoví, kteří jdou šplhat v žabkách či na podpatku. Oceánium nevyšlo, sice mají 15 metrů velkého žraloka, ale platit téměř 600 Kč?
Jižní strana ostrova, je už plná pomerančů, typické odrůdy z Jeju.
Navštívíme tři vodopády a na večer se scházíme se zbytkem skupiny. Přespíme s nima na hostelu. Večer párty na střeše. Jak mi chybí život na hostelu.
Druhý den vyrážíme v deset hodin do upršeného počasí, navštívíme World cup stadion z roku 2002 a pak to stočíme směrem na střed ostrova. Tohle je cesta o které mi paní z půjčovny říkala, ať jí nejezdíme. Hektor si ji ale zvolil, tak ať tedy. Já mám kopce rád. Pomalu stoupáme až do 1400 m nad mořem. Je to dřina, ale pohled na Hektora mi dodává sil, nikdy v životě nebyl ještě takhle vysílen říká. Chápu a obdivuji ho, že to dává, neznám asi nikoho kdo by to bral pořád s úsměvem. Respekt. Na konci silnice si dáme brambůrky (nejlevnější co se dá) a vydáváme se navzdory dešti vzhůru pěšky.

Cestou potkáváme jak všichni rychle sestupují. Mlha padá, čím dál tím hustší. Za chvíli jsme na cestě sami a stoupáme po kluzkých kamenech stále nahoru. Konečně jsme na jakési plošině. Jako zázrakem se mlha na pár minut rozestoupí, aby jsme si užili trochu výhledu. Do dálky nevidíme, ale alespoň krásnou přírodu okolo. Mlha se vrací a my pokračujeme v cestě. V 1700 metrech nás zastaví cedule. Vrcholek je otevřen jen do 2 hodin. Jsme o tři hodiny pozdě. Dáváme si na vrcholu v prázdné chatě horké nudle, koukneme na předpověď, která říká pravděpodobnost srážek 99% a jdeme dolu.
Sjezd je skvělý, jako vždy. Cestou se zastavíme na Mysterious Road. Je to cesta, která vypadá že stoupá, ale nemusíte šlapat a jedete. Je to sranda. Každé auto přijede, vyřadí pustí výstražná světla a diví se. Noc strávíme v parku na lavičce.
Druhý den se jen tak poflakujeme. Zajedeme na pláž, na chvíli si lehneme. Usnuli jsme. Probudím se a ačkoliv je zataženo cítím, jak jsem se spálil. Oči jsem si nezakryl tak vidím vše šedivě. Ještě další týden nás pak hruď pálí. Vracíme kola, procházíme se po městě a čekáme na zbytek skupiny. Ubytujeme se v hotelu a jdeme do města.
Druhý den se konečně odhodláme ochutnat živou chobotničku.
Paní zkušeně vyloví tři. Vše natáčím, chobotničku prodavačka namotá na hůlky pokape omáčkou a strčí mi do pusy tak rychle, že ani nestačím podat kameru. Chapadla se mi lepí po obličeji a chobotnice bojuje o život. V jednu chvíli i já, To když si to rozhodla namířit přímo do mého krku. S myšlenkou, že to je vcelku nebezpečné, když ji nerozežvýkáte pořádně, že může zabít, jí vracím zpátky do úst a začínám žvýkat. Brání se brání, ale neubrání. Už je mrtvá, ale každé kousnutí do chapadel oživuje nervy, takže se ještě brání. Po pěti minutách žvýkání pomalu polykám. To je vskutku to nejhorší. Vlastně ne nejhorší bylo, že poslední k rozžvýkání zbylo v ústech oko. Vcelku těžké ho rozkousnout a potom jenom vystříkne do úst. Aww.
Zpátky v Seoulu. Bohužel jsme se nestihli dostat až do Ansanu a metro zavřelo. Mám tak příležitost poznat další část korejské kultury gin-giban. Korejské lázně.
 U vstupu dostanete klíček a převlečení. Zamknete si věci a jdete do společných prostor. Tam je spousta bazénků s odlišnou teplotou vody, různých sprch, saun. Po důsledné koupeli se můžete přesunout do místnosti, určené ke spaní. Dneska většina lidí spí radši v převlékárnách na světle, než v místnosti určené ke spaní. Tam jsou jen dva spáči co pěkně chrápou. Jsem tak unavený a taky zvyklý z hostelu, že si jen beru dvě matračky, polštář, který připomíná spíše cihlu, jak tvarem tak tvrdostí a usínám. Krásný výlet.

středa 5. června 2013

K - školní festival

Konec semestru se přiblížil a konečně nadešel čas, tolik slibovaného školního festivalu. Narychlo jsme stihli vytvořit skupinu zahraničních studentů s tím že na festivalu budeme prodávat národní jídla. Sešli jsme se V nejhojnějším zastoupení Čína, Brazílie, Indonésie, Singapur, Mexiko, Německo a Česko. První den festivalu jsem se dojel podívat do kampusu v Seoulu. Obrovský! V amfiteátru vystupovalo toho večera spousta hudebních skupin, bubeníků a umělců. Zmíním nejlepší z večera 2NE1 holčičí K-pop -I am the Best.
Všichni se neskutečně bavili. Neznám jiný národ, který se takto umí bavit, ale o tom až později.

Další den, že pojedeme nakupovat suroviny do Seoulu. Po hodině a půl čekání konečně přijel kamarád s autem. Než jsme dojeli do Seoulu, dostali se ze zácpy, nakoupili německé currywursty v Itaewonu a rozhodli se kam dál uběhli další dvě hodiny. Konečně jsme v obchodě. Bylo slibováno, že tu najdeme vše. Takové horší Makro. S tím že tady neřeší jak umístit zboží. V mrazákách pak najdete rybu vedle šlehačky, vajec a tortil. Plánem bylo připravit tradiční české obložené chlebíčky a bramboráky. Při ceně brambor 60 kg za kilo jsem na místě změnil na palačinky. Nicméně nákup probíhal stylem co položka to 10000 Won (+/- 180 Kč)
takže Veselá kráva dvojbalení 180 Kč. Utratil jsem tam vcelku dost. Dále jsme si museli obstarat veškeré potřebné nářadí.
Po dvou hodinách nakupování, konečně přijel korejský kamarád, vzal nás k pokladně a zjistil, že potřebujeme zákaznickou kartu. Milá paní se nám nabídla, že nákup můžeme udělat přes její, nicméně korejští prodavači, vzhledem k loajálnosti zaměstnavateli, či strachu z porušení pravidel to odmítli.
Další půl hodinu trávíme dohadováním se co s tím. Konečně jsme zpět. Více jak osm hodin nakupování.
Festival je v plném proudu. Hned u prvního stánku nás zastavuje kamarádka a hned nám nalévá soju. Chvíli paříme a v jednu musíme jít spát, kolej se zavírá.

Velký den. Hned ráno jdu nakoupit zbytek věcí. Přijdu do stanu a tam není připraveno vůbec nic. Začínám připravovat na zemi. Postupně se mi dostane stolů a vařiče. Jen připravím pár chlebíčků, jsou prodány. Neskutečné horko, mažu a zdobím jako o život. Ze slíbených korejců mi na pomoc nikdo nepřišel. "Naštěstí" kamarádka prodává a že jí to jde dobře. Během tří hodin ohnutého hřbetu jsem vyprodaný. První došla paprika, pak salám, pak vejce a pak jsem přestal prodávat. To už vypadalo moc smutně. S palačinkami taky byla spousta srandy. Jen jsem nalil těsto na pánvičku zkaramelizovalo a palačinka byla supersupersladká. Dal jsem postupně dvoum korejcům překontrolovat všechny indgredience, zda nejsou sladké. Nejsou. Tak jak je to možné?
Až když jsem se potřetí ptal kvůli oleji, tak mi řekli, že je to vietnamský alkoholický nápoj na vaření. Supersladký. Takže do tohoto bodu v 30 stupňovém vedru jsem prodával flambované karamelové palačinky promazané džemem a na vrchu šlehačka. Jaké šílenství.
Konečně jsem zavřel. Uff. Drink!!

Brazílie:
Pastel, Strogonoff, Capirinha
Germany:
Currywurst, Jagermaister
Indonesia:
Nudle (neochutnal jsem ale byli to nudle z pytliku:))
Mexiko:
Tacos, Tequila
China:
Pálivé kuře

Singapur:
ABC polívka, fazolový koktejl

Pákistán:
hlavně by jsem chtěl vyzvednout Lassi (ať už obyčejné či vynikajicí mangové).

úterý 28. května 2013

K - prvni vylet

Čtvrteční ráno, konečně někam vyjedu. Vynechávám školu, balím věci a odjíždím. Cestu do Suwonu znám, jede se po dálnici po levé straně. Dříve než ho projedu, nejenom že stihnu několikát promoknout a celý se zašpinit od odlétajícícho bláta, ale navíc se mi daří krásně ztratit. Nemám pořádnou mapu a směr jen tak odhaduji. Po dvacetikilometrovém zbytečném okruhu jsem zpět v Suwonu. Dále už jedu jen stylem pořád po silnici se stejným číslem. Už nedbám toho, že je to dálnice se čtyřmi pruhy v každém směru, tady to nikoho nepřekvapuje. Hory, konečně se rovina začíná vlnit a mě čeká první přejezd. Do tunelu si zatím netroufám a tak jedu po krásných serpentinách (skoro jak v alpách) bez aut.
V průběhu sjezdu si najdu pěkné místo, nedaleko hrobů, na přespání. Zavěsím hammock, uvařím. Dříve než usnu začíná silněji pršet, rychle improvizuji a všelijak kryju lůžko pončem. Moc to nefunguje. Voda se akumuluje v prohlubni hammocku a celý spacák, tak vesele saje a saje vodu. Déle už to nevydržím a celý rozmrzelý a zmrzlý vylézám a beru žďárák. Proč jsem to neudělal už na začátku? Zbytek noci jen hibernuju a mrznu.
K ránu přemýšlím, jen zůstat v hammocku a počkat na lepší počasí. Po hodině to vzdávám a vstávám do rozpršeného dne. Že se to moc často nestává aby pršelo dva dny za sebou.
Další den, projíždím mezi spoustou rýžových políček a vidím rozdíl mezi Soulem, jeho okolím a vesnicemi. Domky jsou povětšinou hodně malé a působí na mě špinavým dojmem a že jsou jen jaksi zbouchané dohromady. Každý pracuje na poli. Ženy plejí a okopávají. Muži jsou nad kolena ve vodě a obdělávají zeminu, někdy tam také brodí s traktory. Nejkrásnější je, že každý má v koreji super nové auto. Tedy před polem je zaparkovaná nová KIA a majitel se rýpe v bahně.
Nejsilnější přeháňky střídavě přečkávám na autobusových zastávkách, ve vystavených hrobkách a různých stříškách. Dnes už projíždím spoustu tunelů. Nedá se jim vyhnout. Tak vždy před tunelem počkám kdy nic nejede a pak nasadím zběsilé tempo. Bez světel, bez přilby šlapu. Kdo postavil tunel se sklonem do kopce? Už slyším blížící se auto. Nepřestávám šlapat a ze začátku se snažím kličkovat, aby mě řidič zaregistroval, pak uhybám ke straně.
Otáčím to zpátky, počasí je hrozné. Neskutečně prochladlý a promočený, volím si zkratku, která snad poprvé co pamatuji doopravdy funguje. Po deseti kilometrech na cestě zpět, vidím na okamžik první protrhnutý mrak, nicméně je stále zima. Potřeboval by jsem si někde na chvíli odpočinout, ale jen zastavím začnu se klepat, tak se musím zahřívat jen neustálým šlapáním.

Pořádný kopec nahoru. Počasí se nějak divně mění a během chvíle je kolem mě všude bílá, neproniknutelná mlha. Vidím tak na deset metrů. Nepřestávám šlapat aby jsem už byl na vrcholu a mohl sjet dolů. Sjezd byl skutečná zábava poslepu z kopce. Navíc v Koreji mají silnice často nafrézované ve směru jízdy. Mám poměrně tenké pláště, tak mě tyhle "koleje" neustále vedou a občas až nebezpečně. Po sjezdu se usazuji v prvním altánku.
Uvařím rýži a jdu spát. Po další chladem probdělé noci se nestačím divit, všechny domy okolo mají u vstupu nějaké lyže, snowboardy, celé ploty postavené ze zlámaných lyží. Tak jsem očividně nesjel celý kopec. Přespal jsem v horském středisku.
Kolem poledne slunce začíná tak pálit, že se stihnu ještě pěkně spálit. Napojím se na cyklostezku, která vede do Seoulu. Ta je více než 50 km dlouhá a vede po bývalé železniční trati, která je nahrazena krásným asfaltem. Projíždím úzkými, osvětlenými i přes kilometr dlouhými tunely. Cyklistů přibývá. Ne zrovna všichni korejci jsou zruční v jízdě v roji. Občas se stane, že někdo vybočí a zabrzdí až nárazem o zábradlí. Takhle jsem to viděl několikrát. Většinou to byly páry co si vypůjčili dvojkolo a slečna řídila. Jedna dokonce způsobila hromadnou nehodu.

V Soulu nastupuji v Ichonu na metro. Je kolem páté hodiny - špička. Na konci peronu, místě vyhrazeném pro cyklisty už je 6 korejců ve žlutých trikotech se silničkami. Přijíždí souprava. Už s prvním vagónem vidím, že je beznadějně plná - korejsky plná. Dveře se otevřou, pál lidí vypadá ven a s rozběhem naskáče zpátky. Není šance říkám si. Korejci se po jednom skládají i s koly do již napěchované soupravy. Sleduju stěny zda se nepoulí a okna. Ani lidé nikde nevypadávají. Čtvrtý, pátý i šestý se vecpali. RESPEKT. Mávají na mě ať jdu dovnitř. Seriously? Ukazuju na svoje zablácené kolo s bágly, které zabere tolik místa jak jejich všechny silničky. Nevím jak se jim to povedlo, vtáhli mě dovnitř i s kolem. Nikdo ani nespokojeně nemlaskl. Korejci jako by se nic nedělo sledují televizi na mobilech. Udržet balanc ani není takový problém, jsem zaklíněný mezi koly a davem. Ani kolo nemusím držet, všichni okolo stojící mi ho drží.
Další zastávka. Nevěřím dovnitř se vejde ještě paní s kočárkem a třemi dětmi. Ty už více nevidím, až když o pár zastávek později vystoupí.
Ansan. Přežil jsem. Už se těším na další výlet, kdy nebudu muset spěchat a nebudu limitován počasím a časem.

čtvrtek 25. dubna 2013

K- Korejská kuchyně - hovězí maso

Jak se to má s kuchyní a tradičními jídly?
Hovězí:

불고기 [bulgogi]
Bulgogi je jedním z nejpopulárnějších korejských úprav hovězího. Skládá se ze slabě nakrájených plátků
svíce a nebo jiné kvalitnější části hovězího. Je obvykle marinované ve směsi sojové omáčky, sezamového oleje, černého pepře, česneku, cibule, zázvoru a cukru po dobu dvou až čtyř hodin. Bulgogi je tradičně grilované, ale také můžete opékat v troubě, či osmažit na pánvi. Celé stroužky česneku, kolečka cibule a nasekané zelené papriky jsou obvykle připravovány zároveň s masem.

차돌배이 [čadol baki]
Čadol baki jsou slabě nakrájené kousky bůčku. A ty jsou jednoduše opékány na kamenných, nebo litinových deskách na malých grilech, povětšinou plynových. Maso je tučnější, ale chutná super. Vzhledem k doopravdy jemným plátkům se rychle opeče. A pak si ho dle libosti namáčíte v omáčce (sezamový olej, sůl, pepř). Nebo si ho zabalíte do listu listového salátu, či jiné listové zeleniny.

갈비 [galbi]
Galbi jsou krátká marinovaná hovězí žebra. Marináda se skládá z
 hruškové šťávy,rýžového vína, sojové omáčky, česneku, sezamového oleje a cukru. To je základní marináda, ale existuje celá škála dalších od sladkých po super pálivé. Celé se to opět opéká na grilu a potom si to zabalujete do listů listového salátu.

갈비찜 [galbižim]
Galbijim je převážně vařeno z hovězích nebo vepřových žeber. V průběhu přípravy je přebytečný tuk odstraněn. Ať už před vařením či po. Žebra se pomalu vaří ve velkém hrnci spolu se sojovou omáčkou, sezamovým olejem, jarní cibulkou, drceným česnekem, drceným sezamem se solí, pepřem, cukrem, zázvorovou šťávou. Když je maso skoro vařené mohou se do hrnce přidat čínské datle (Cicimek datlový), oříšky ginka, mrkev a borovicová semínka a znovu uvařit. Můžete se setkat i se Shitake houbou. Obvykle se servíruje v misce s poklopem.

곱창 구이 [gopčang-gui]
Grilovaná střeva, nezní to super, ale věřte že to za to stojí. Používají se střeva
 jak dobytčí tak vepřová. Je to plněné tenké střívko. Vlastně naše jitrnice. Plněno namletými uvařenými játry, cibulí,.. .Na stejném plátu se grilují kousky hovězího srdce, cibule a plátky brambor. A kolikrát vidíte pořádnou show, když to flambují na soju. Hodně cizinců vážně má obavy to jíst. Ale místní tuto lahůdku zbožňují. A i já.
A navrch obsahuje spoustu železa a vitamínů.

육회 [jukhoe]
Jukhoe je takový korejský tatarák.  Obvykle se dělá z hovězího masa, ale můžete najít varianty z jater, ledvin či srdcí. A tu je recept:
250g svíčkové nebo hovězího boku, Singo - korejskou hrušku, sojovou
 omáčku, cukr nebo med, sezamový olej, 6 stroužků česneku, mletý černý pepř, sůl, pražená sezamová semínka a borovicová semínka. Pokud tyhle ingredience seženete, není nic snažšího než další postup. Hrušku oloupáme a nakrájíme na proužky, naložíme do oslazené vody, tak aby nezhnědla. Smícháním česneku, 1 pl sójové omáčky, 1pl medu, 2pl sezamového oleje a 1/4 čl mletého pepře získáme směs, kterou důkladně promícháme s nadrobno nakrájenou svící a 2 čl sezamových semínek. Někdy se můžete setkat se syrovým žloutkem umístěným navrch. Nakonec se posype hruškou. Podává se s rýží nebo s alkoholem. Nejlépe se soju.

úterý 16. dubna 2013

K - ve volnem case

V pátek nemáme školu a už dopředu jsem naplánoval výlet do "hor" na lehčí turistiku. Brzy ráno, ještě za chladu vyrážíme na kolech. Cestu mám předem ověřenou, tak během hodiny jsme na místě. Zamkneme kola a vydáváme se na cestu. Ta již dále není ověřená, ale naštěstí nemám problém s orientací. Na otázku kudy máme jít, doporučuji za nejlepším výhledem pořád vzhůru. Procházíme hřbitovem, který hlídají kamenní strážci. Dále po zvířecí stezce až po hlavní tah. Přestože je páteční dopoledne, je narvaný korejci ve sportovním oblečení se severskými holemi. Převládají ženy. Všechny skupinky mají dostatek jídla, tak aby se pravidelně mohli usadit a společně pojíst.
Z krásné cesty se postupně stalo namáhavější stoupání, nutně se přidržujíc lana. Odměnou nám byly pohledy na zakouřené údolí pokryté výškovými budovami. Jsme skoro na vrcholu, cesta skončila, ale každý kopec se má pokořit. Pokračuji dále. Po dvaceti metrech se zastavuji a otáčím, zda kamarádi pokračují za mnou. Nepokračují. Koukám na vrchol a naštěstí si všímám, že necelý metr předemnou je pás žiletkového drátu, který je dobře zamaskován trávou a listím. Na vrcholu stojí jako obvykle vojenská budova. Měl jsem štěstí, že jsem zastavil. Rychle se vracím.
Večer jdeme zkusit korejskou specialitu korejské karaoke. Boty dolu. Dostaneme útulnou místnost se sedačkou, stolkem, velkou plochou televizí, seznamem skladeb a pár mikrofonů a nějakých hudebních nástrojů. Pustíme píseň, světla se ztlumí, zato diskosvětla se rozjedou. Všem to moc pěkně jde a i když zpěv není mojí silnou stránkou večer si užívám. Samozřejmě se to neobešlo bez jídla, piva a soju.
Cestou zpátky ve tři ráno, se nestačím divit, jak se korejci dokáží zničit. Tolik nalitých se nevidí snad ani na Stodolní. Pravděpodobně vážené matky od rodin 40 let se tři navzájem podpírajíc sunou od strany ke straně až sebou cáknou do největší louže široko daleko, kousek vedle chlápek naférovku spí před obchodem, přikrytý kusem igelitu.
Další pátek vzhůru do Seoulu. National muzeum of Korea můžete najít na zastávce Ichon a rozhodně stojí za to. Vstup je zdarma a uvidíte vážně propracovanou výstavu, stejně tak se můžete přidat k anglicky mluvícímu průvodci.

No a nadále budu zase přidávat spíš jenom fotky, aby bylo taky o čem vyprávět.

pondělí 8. dubna 2013

K - Schyluje se k válce

Média nás intenzivně masírují zprávami o válečném stavu na Korejském poloostrově, ale jak to doopravdy vypadá tady? Jako by se nic nedělo! A taky, že se nic neděje. Exkurze na hranice se Severní Koreou stále pokračují, stejně jako lidé létají do Severní Koreje (samozřejmě, že ne ze Seoulu). Zde přikládám pár aktuálních vtipů a obrázků:

"Japonsko a Jižní Korea jsou v nejvyšší pohotovosti poté, co Severní Korea úspěšně uvedla na trh raketu dálkového doletu. Obě země jsou překvapeny úspěšným startem severokorejské střely, ale rozhodně nejsou tak překvapeny jako Severní Korea." -Jimmy Fallon

"Severní Korea uvedla, že bude testovat raketu, která jak doufají, udeří na Spojené státy. Jinými slovy, pozor na záda, uprostřed Tichého oceánu." -Conan O'Brien

"Severní Korea nyní hrozí Spojeným státům válkou. Můžete vidět, že to stupňují. Ve skutečnosti, vydali o 10 fotografií Kim Čong Un koukajícího dalekohledem více." -Jay Leno

"Včera, Severní Korea odpálila velkou raketu dlouhého doletu. Měla vyděsit každého. Ta explodovala méně než minutu po startu. Ve skutečnosti, vůdce Kim Jong Un byl tak naštvaný, že šel domů, kopl svého psa a pak ho snědl. "-Jay Leno

"Prezident USA měl tento týden tiskovou konferenci a řekl, že USA nemá žádné plány k útoku na Severní Koreu. A pak dodal:" Stejně jako jsme neměli žádný plán jak je zarazit dřív. ". Máme pro ně něco ještě více smrtícího - přineseme jim demokracii ". - Bill Maher

"The Globe uvádí, že severokorejský diktátor Kim Čong-il shání peníze prodejem falešných Viagra pilulek. Co to s tím chlapem? Žádná z jeho střel se nechystá ke startu." - Jay Leno

"Prezident Bush řekl, že dnes bychom měli být trpěliví se Severní Koreou a používat diplomacii, a ne spěchat do jakýchkoli vojenských akcí. Víte, co to znamená? Není tam žádná ropa." - Jay Leno